Cinema 4D 2024.1.0

Bu güncelleme, tüm 2024 kullanıcıları için şiddetle tavsiye edilir.

Hata Düzeltmeleri

Varlık Tarayıcı (Asset Browser)

  • Varlık Tarayıcısındaki veri tabanlarıyla ilgili olarak, bir İzleme Klasörü eklemenin veri tabanı bağlantısını Poz Kitaplığı Tarayıcısından kaldırmasına neden olan bir sorun düzeltildi

Deformer

  • Projeksiyon deformatöründe Ofset parametresinin artırılmasının deforme edilen nesneyi bozması ile ilgili bazı sorunlar düzeltildi.
  • Bir Vertex Map’in, bir alanlar listesi tarafından kontrol edilerek bir Displacer’ın deformasyonunu sınırlamasının aşırı CPU yüküne neden olması sonucu oluşan bir performans sorununu düzeltildi.
  • Yüzey deformasyon aracının splinler ile çalışmaması ile ilgili sorunu düzeltildi.

Exchange

  • Merge Projects işlevi ile ilgili bir sorunu düzeltti, bir Standard malzemenin Yansıma katmanı, başka bir projeyi birleştirirken varsayılan Specular katmanına dönüştürüldü.
  • Pencereyi kapatırken İçe/Dışa Aktar için hedef Renderer’ın Tercihlerde kaydedilmemesiyle ilgili sorun düzeltildi.

Forger Eklentisi

Forger ile ilgili bir sorunu düzeltti, Forger dosyası yeniden açıldıpında ZIP arşivi içindeki bir dosya adı ile ilgili sorunu düzeltildi.

Arayüz

  • Tablet kullanırken sayısal giriş alanlarındaki hassasiyetin çok yüksek olduğu sorunu düzeltildi.
  • Viewport arayüzünde, orta fare düğmesiyle bir yönetici paneline tek bir tıklamanın Viewport panel düzenini değiştireceği sorunu düzeltildi.
  • Redshift AOV Yöneticisi ile ilgili bir sorunu düzeltti, bir onay kutusunu değiştirirken kaydırılmış bir pencere bölmesi üste atlardı.
  • Arayüz dilinde bazı dizelerin, yüklenen projenin dilinde yerine seçili Cinema 4D arayüz dili yerine görüneceği sorunu düzeltildi.
  • XPresso Düzenleyicisi ile ilgili, içerik menüsünden “Ara’ya Yaz” seçeneğinin eksik olduğu sorunu düzeltildi.
  • Commander ile ilgili, yazarak arama sonuçlarının doğru sırada sıralanmama sorunu düzeltildi.

Materyal

  • Gradient içeren Gölgelendiricilerin Viewport önizlemesiyle ilgili bir stabilite sorunu düzeltildi.

Modelleme

  • Bridge aracının, simetri etkinleştirilmeden Nokta modunda çalışmamasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Gizlenmiş poligonlarla Loop Selection aracının düzgün çalışmamasıyla ilgili bazı sorunları düzeltildi.
  • Bezier Splines’da, seçili bir spline noktasının sıralı numarasının, Değerler ve Teğetler penceresinin başlığında gösterilmeme sorunu düzeltildi.
  • Polygon Islands to Objects komutunun yanlış poligon nesnesi hiyerarşisi oluşturduğu sorun düzeltildi.
  • Create Point aracıyla ilgili, Attribute Manager’daki araç seçeneklerinin yalnızca Edge modunda çalışırken Polygon ve Point modunda gri gösterilmeme sorunu düzeltildi.
  • Axis Center – View Center komutunun objeleri kameranın önüne yerine arkasına yerleştirme sorunu düzeltildi.
  • Üçgen Poligonlar ile ilgili, Polygon modundaki Modelleme Ekseni, Object modundaki eksenden farklı olduğu sorunu düzeltildi.
  • Kısmen gizli geometri üzerinde Loop Selection’ın çalışmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Edge seçimlerinin, ek olarak seçilmemiş kenarları ve noktaları da içermesiyle ilgili sorunu düzeltildi.
  • Bridge aracını Viewport’ta etkileşimli olarak kullanırken stabilite sorununu düzeltildi.
  • Split komutuyla ilgili, klavye kısayolunun Point ve Edge modlarında yanlışlıkla kullanılabilir olma sorunu düzeltildi.
  • Pre-Object Transform seçeneğiyle ilgili tutarsız davranış gösterdiği sorunu düzeltildi.
  • Symmetrize Selection komutunun, Ayna (Çıkart) modunda Kenarlarla çalışmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Axis Center işlevinin Geri Al / Yeniden Yap ile doğru çalışmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Ctrl tuşunun Symmetry modunda değiştirici etkisi olmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Spline nokta seçimleri ve Round aracı ile ilgili sorunu düzeltildi.
  • Connect nesnesinin, Cloner ile kullanıldığında noktaları çökertmesiyle ilgili sorunu düzeltildi.
  • Create Point komutuyla ilgili, Attribute Manager’deki bazı parametre arayüz öğelerinin düzgün hizalanmama sorunu düzeltildi.
  • Normal etiketi ile ilgili bir sorunu düzeltti, bu, Thicken (Kalınlaştırma) jeneratörü ile kullanıldığında bazı gölgelendirme artefaktlarına neden oluyordu.
  • Edit modları arasında geçiş yapılmasının ve Geri Al’ın kullanılmasının ardından Close Polygon Hole (Poligon Deliğini Kapat) aracının çalışmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Spline’lar ve Round (Yuvarlama) aracı ile ilgili bir sorunu düzeltti, oluşturulan yuvarlama teğetleri, spline ile optimum şekilde hizalanmıyordu.
  • Pattern Selection (Desen Seçimi) aracı ile ilgili bir sorunu düzeltti, bir nesneyi ölçeklendirmek, Viewport’taki 4-yön araç tutamaçlarını da ölçeklendirir ve bunları kontrol etmeyi pratik olmaktan çıkarırdı.
  • Commander penceresi odakta iken Undo (Geri Al) klavye kısayolunun çalışmamasıyla ilgili sorunu düzeltildi.
  • Null hiyerarşisine ait SDS Kafeslerinin temsilinin düzeltilmesiyle ilgili sorunu düzeltildi.
  • Bevel deformer’ın, User Shape (Kullanıcı Şekli) modundayken dikenler üretmesiyle ilgili sorunu düzeltildi.
  • Spline’lar ve Round (Yuvarlama) aracı ile ilgili bir sorunu düzeltti, Points (Noktalar) parametresi için çok küçük bir sayı, spline’ın başlangıç şeklini geri alınamaz şekilde yok edebilirdi.
  • Spline Chamfer (Spline Pah Kırma) aracı ile ilgili bir sorunu düzeltti, enterpolasyon nesne şeklini aşırı şekilde kaçırıyordu.
  • Birden fazla noktayı birleştirirken Bridge (Köprü) aracı ile ilgili bir stabilite sorununu düzeltildi.
  • Normal Editing (Normal Düzenleme) ile ilgili bir sorunu düzeltti, bazı işlemler, Symmetry (Simetri) etkin olduğunda beklenen sonuçları üretmiyordu.
  • Subdivision (Alt Bölme) jeneratörü ile Polygon Reduction (Poligon Azaltma) jeneratörü bir arada kullanıldığında, Linear Pre-Subdivision (Doğrusal Ön-Alt Bölme) uygulanması nesnenin Viewport’ta kaybolmasına neden olan bir sorunu düzeltildi.
  • Fırça Seçim aracıyla ilgili bir sorunu düzeltti; Gizli kenarlar, “Yalnızca Görünür” seçeneği etkinleştirilmiş olsa bile seçim önizlemesinde vurgulandı.
  • Normal etiketi ile ilgili gereksiz bir “Etkinleştir” onay kutusuna sahip olan bir sorunu düzeltti; bu kaldırılmalıydı.
  • Normal etiketi ile ilgili, “Alanları Kullan” seçeneğini etkinleştirmenin nesnenin Viewport’ta uniform siyah olarak görünmesine neden olduğu bir sorunu düzeltildi.
  • Normal etiketi ile ilgili, “Yüzeyi Köşe Normallerine Hizala” komutunun geri alınamamasıyla ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Boole jeneratörü ile ilgili bir performans sorununu düzeltti; “Tek Nesne Oluştur” seçeneğini etkinleştirmek programın donmasına neden oldu.
  • Spline nesneleri ve Simetri ile ilgili bir stabilite sorunu düzeltildi.
  • Simetri ile ilgili, Poligon seçimleri oluştururken ve değiştirirken bir stabilite sorunu düzeltildi.
  • Seçim araçları ile ilgili bir sorun giderildi; bir düzenleme modunda seçimler yapılabiliyordu, ancak geometri başka bir düzenleme modunda gizliydi.

MoGraph

  • Interactive Render Region veya Picture Viewer ile render alırken bir stabilite sorunu düzeltildi.
  • Loft nesnesinin Viewport’ta yanıp sönmesi ve çocuk nesneleri kaldırıldığında hala geometri üretmesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • PolyFX efektorünün uygulanan splinlerinin, Cloner’ın nesne modu tarafından göz ardı edilen sorun düzeltildi.
  • Kamerayı hareket ettirirken fırınlanmış Cloner animasyonunun görünürlüğü ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Cloner nesnesi ve klonlanan nesneler olarak kullanılan Alembic animasyon dosyaları ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Mograph Selection etiketlerinin, Fields ile tersine çevrildiğinde çalışmamasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • PolyFX’in mesh poligonlarının yönelimlerinin karışmasına neden olmasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Bir Matrix nesnesinin kaynağı olarak kullanıldığında ve Push Apart efektorü ile kombinasyon halinde Particle Emitter ile ilgili performans sorunu düzeltildi.
  • Matris nesnesinin nesne modunda ve Dağıtımın Hacim olarak ayarlandığı sorun düzeltildi.
  • Cloner nesnesi ile ilgili, Radial modda klonlanan splinlerin yalnızca her iki çerçevede bir Viewport’ta görünür olmasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Cloner nesnesinin, devre dışı bırakıldıktan sonra bile indeks numaralarını göstermesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Bir Vertex Map ile ilgili, bir Shader alanının bir Malzeme etiketi kullanırken bir Spline shader’ını düzgün bir şekilde göstermemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Cinema 4D’yi açarken yaşanan stabilite sorunu düzeltildi.
  • Cloner nesnesinin Align Clone ayarı ile ilgili sorun düzeltildi.

Nodes

  • Bir Cloner’ın animasyonlu bir varlığın performansını düşürmesiyle ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Hafıza Düğümü’nün kapsüllerde doğru çalışmamasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Doğru değerleri almak için tetiklenen bir yenileme olmadan bir Düğüm kurulumundaki bir yenileme sorunu düzeltildi.
  • Alanlar dönüşümünde bir yenileme tetiklenmediği bir Kapsül kurulumundaki bir yenileme sorununu düzeltildi.
  • Bir kapsülü dönüştürdükten sonra bir seçimin adlandırılmasıyla ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Veri türü değişikliğinde Değer Düğümü çıktısının düzgün yenilenmemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Yüzen G/Ç Çıkış Düğümü’nün bir mesh üretmemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Düğüm Düzenleyici’de sağ fare düğmesiyle açıldığında Renk Seçici penceresinin bir başlığa sahip olmamasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Bir Varlık kaydedilirken Düğüm Düzenleyici ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Varlık kaydederken Düğüm Düzenleyicisi ile ilgili bir sorunu düzeltildi, bu varsayılan olarak Düğümler kategorisini seçmedi.
  • Düğüm Düzenleyicisi ile ilgili bir sorunu düzeltildi, gruplandırılmış girişlere sahip bir gruba Varlık Tarayıcısından bir giriş eklenmesi, grubun giriş gruplamasını bozardı.
  • Ayırıcıların Giriş grubu dışında hiçbir yerde oluşturulamamasıyla ilgili Kaynak Düzenleyicisi sorunu düzeltildi.
  • Yeni bir Grup Kullanıcı Arayüzü öğesi eklendiğinde tüm diğer Grup Kullanıcı Arayüzü öğelerinin açılmasına neden olan Kaynak Düzenleyicisi ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Hafıza Düğümü’nün her zaman tutarlı bir şekilde çalışmamasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Zaman Düğümü’nün doğru değerleri göstermemesiyle ilgili sorun düzeltildi.
  • Geo Spline düğümleri bağlandığında Bağlantı Düğümü ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Nodemodifiers’ları değiştirmenin Nesne Yöneticisi’ndeki Vertex Map Etiketleri üzerinde sebep olduğu sorun düzeltildi.

Node Editör

  • Vurgulanan düğümlerin arama terimiyle yeterince eşleşmediği yerlerde Düğüm Düzenleyicisi ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Kilitli bir Düğüm Düzenleyici penceresini kapattığında Düğüm Düzenleyicisinin, malzemeye çift tıklanarak yeniden açılamamasıyla ilgili Malzeme Düğüm Düzenleyicisi sorunu düzeltildi.
  • Düğüm Düzenleyicisinde bir seçim çerçevesi çizdikten sonra görünümü döndürürken fare imlecinin görünür kalmasıyla ilgili sorun düzeltildi.
  • Bir iskelet oluşturduktan ve sonra sahne grafiğini kaydırdıktan sonra Düğüm Düzenleyicisi ile ilgili bir performans sorunu düzeltildi.

Objeler

  • N-gonların yalnızca Tek Elemanlar seçeneği devre dışı bırakıldığında doğru şekilde işlendiği Atom Array nesnesi ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Silindir yarıçapını küre yarıçapından daha büyük yapacaksa birim dönüşümlerinin sessizce reddedildiği Atom Array nesnesi ile ilgili sorun düzeltildi.
  • Geometri ağırlıklı bir projeyi yüklemenin çok uzun sürdüğü bir performans sorununu düzeltildi.

Diğer

  • Windows’ta Zorla Çıkış kısayolu ile ilgili sorun düzeltildi.

Redshift

  • Önbelleğe alınmış bir simülasyon kullanılırken Redshift Interaktif Önizleme Render’ının sürekli yenilendiği bir sorunu düzeltildi.

Simülasyon

  • Pyro seçeneği İlk Hacim Seti ile ilgili bir performans sorununu düzeltildi.
  • Apple M1’de GPU modunda Kumaş Simülasyonu ile ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Pyro’da Hacim çıktısının Viewport’tan kaybolduğu bir sorunu düzeltildi.
  • Pyro’da Turbulansın Hacim çıktısı üzerinde hiçbir etkisi olmadığı bir sorunu düzeltildi.
  • Viewport’ta simülasyonu oynatırken Parçacık Yayıcı nesnesi ve Göster Nesneleri seçeneği ile ilgili bir stabilite sorununu düzeltildi.

Timeline

  • Oynatma başlığının üzerinden geçerken metni ve işaretçileri sildiği yerde Zaman Çizelgesi ile ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Anahtarları seçerken Zaman Çizelgesi ile ilgili bir stabilite sorununu düzeltildi.

UV Araçları

  • Bir nesneye yeni bir UVW etiketi eklerken bir stabilite sorunu düzeltildi.

Viewport

  • Kamera koordinatlarını dolaylı olarak bir üst nesne için sayısal giriş alanı içinde fareyi sürükleyerek değiştirirken gecikmeli Görünüm Alanı güncellemeleri ile ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • Render Instance nesneleri için Viewport Solo’nun çalışmaması ile ilgili bir sorunu düzeltildi.
  • macOS’ta nesne seçimleri ile ilgili bir stabilite sorunu düzeltildi.
  • macOS’ta Rijit body simülasyonları ile ilgili bir stabilite sorunu düzeltildi.
  • Bileşen modu seçimleri ve Subdivision Surface ile ilgili bir stabilite sorunu düzeltildi.

Yorum bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Shopping Cart
Scroll to Top