ZBrush
ZBrush, anında geri bildirim sağlayan gerçek zamanlı bir ortamda sanal kili şekillendirmek, dokulandırmak ve boyamak için özelleştirilebilir fırçalar kullanmanıza olanak tanır.
ZBrush, dijital heykelcilik ve ressamlık için endüstri standartlarını belirliyor. Sağladığı özellikler, anında geri bildirim sağlayan gerçek zamanlı bir ortamda sanal kili şekillendirmenize, dokusunu tasarlamanıza ve boyamak için özelleştirilebilir fırçalar kullanmanıza imkan sağlar. ZBrush’ı kullandığınız takdirde, film stüdyoları, oyun geliştiriciler, oyuncak/koleksiyon üreticileri, mücevher tasarımcıları, otomotiv/havacılık tasarımcıları, illüstratörler, reklamcılar, bilim insanları ve dünyanın dört bir yanından başka sanatçılar tarafından kullanılan araçlardan güç alacaksınız. Aslına bakarsanız ZBrush’a hayat veren teknoloji için bir Akademi Ödülü bile kazandık.
İşin özü ZBrush, sanatçılar tarafından sanatçılar için yaratılmış bir sanat aracıdır. Günümüzün yüksek tempolu endüstrisinde öne çıkmanızı sağlayacak bir hızda, sizi sınırlayan tek şeyin hayal gücünüz olduğu bir dünyada, yeni modeller ve illüstrasyonlar oluşturmanıza imkân sağlar.
ZBrush 2022’de Neler Yeni?
ZBrush 2022, keşiflerinizi hızlandırmak ve yaratıcılığınıza ilham vermek için tasarlanmış yaratıcı yeni özelliklere odaklanarak, iş akışınızın birçok alanına etki eden gelişmeler sağlar.
Temel Ağ Örgüsü Üretimi
Hayattaki her şey gibi, nereye gidebileceğinizi başladığınız nokta belirler. Tamamlanmış harika bir model, kaliteli bir temel ağ örgüsü gerektirir. ZBrush, bu görevde başarıya ulaşmanıza yardımcı olacak bir dizi araç sağlar ve aklınızdaki her ne olursa olsun, bir sonraki seviyeye geçmek için ihtiyaç duyduğunuz mükemmel başlangıç noktasını bulmanıza yardımcı olur. Bu sistemlerin içinde en bilindik olanlar burada açıklanmıştır.
Sculptris Pro
Çokgen dağılımların getirdiği kısıtlamaları boş verin ve yalnızca şekillendirin! Sculptris Pro, çokgenleri nerede ve ne zaman ihtiyaç duyulursa dinamik bir şekilde ekler (mozaik döşer) ve kaldırır (kırıp geçirir). Bu işlemleri, Tessimation adı verilen gerçek zamanlı bir süreçte fırça darbeleriniz sırasında gerçekleştirir. Bu da yalnızca elde etmeye çalıştığınız görünüme odaklanabilmenizi sağlar.
Dynamesh
Dynamesh, topolojik kısıtlamalara odaklanma ihtiyacını ortadan kaldırdığından dolayı serbest biçimli şekillendirme için harika bir çözümdür. Modelinizin genel şeklini iterek veya çekerek, çeşitli geometrik parçaları tek bir bölümde birleştirmek adına birbirine ekleyerek, ve hatta Boolean işlemleri sayesinde yapılabileceklere benzer bir şekilde geometriyi kaldırarak değiştirebilirsiniz. Sculptris Pro, siz şekillendirmeleri yaparken ağ örgüsündeki üçgenleri dinamik bir şekilde ayarlar. Dynamesh ise modelin çokgenlerini komutla dörtlü olarak yeniden dağıtır.
ZModeler
ZBrush yaygın olarak organik şekillendirme ile tanınsa da sert yüzeylerde yapabilecekleri de asla hafife alınmamalıdır. ZModeler sistemi, delikler oluşturmak, kenar döngüleri eklemek, çokgenlerin etrafını takip etmek ve çok daha fazlası için kolayca erişilebilen ve son derece sezgisel kontrollerle düşük poli modelleme için özel olarak tasarlanmıştır.
Live Boolean
Birçok model, daha detaylı bir şekil oluşturabilmek amacıyla bir araya gelmiş bir dizi şekilden fazlası değildir. Live Boolean bu konseptle çalışır, modelleri kolayca bir araya getirmenin, birbirinden çıkarmanın ve çok daha fazlasını yapmanın yollarını sağlar. ZBrush sistemini benzersiz kılan şey, bu işlemlerin gerçek zamanlı olarak gerçekleşmesi ve böylelikle asıl birleşmeye geçmeden önce tam olarak ne elde edeceğinizi görebilmenizdir. Bu durum, hem inanılmaz bir kullanım kolaylığı hem de eşi benzeri görülmemiş bir kontrol sağlar.
ZSpheres
Eğer daha önce bir tel armatüre kil eklediyseniz, ZSpheres’in nasıl çalıştığını bilirsiniz. Basit bir iskelet veya çubuk figürü çizdiğinizde, ZBrush gerçek topoloji sayesinde onun ete kemiğe bürünmesini sağlayacaktır.
Mannequins
Mannequin sistemi, ZSpheres’in gelişmiş halidir. Kütüphanesinde çok sayıda insan ve hayvan figürü bulunan Mannequins, siz daha modellemeye başlamadan yaratmak istediğiniz sahneyi keşfederken yanınızda olan kolay bir başlangıç noktasıdır.
ZRemesher
Yukarıda sıralanan özellikleri okudukça, oluşturulan topolojinin türünün ne olduğu aklınızdan geçmiş olabilir. ZBrush’ın güzelliği, bunu düşünmenize gerek kalmamasıdır! Keşfetmekten çekinmeyin ve tasarımınıza sahip olduğunuzda hayal gücünüzün sizi istediği yere götürmesine izin verin. ZBrush, çokgenleri anında temiz kenar döngüleri ve çokgen akışıyla kullanılabilir temel bir ağ örgüsüne dönüştürebilir.
Mesh Detaylandırma
İster ZBrush’ta oluşturulmuş ister başka bir yerden aktarılmış olsun, temel ağ örgünüzü elde ettikten sonra detaylandırmaya başlama zamanınız gelmiştir. ZBrush, bu amaca ulaşmanız için sağlam bir araç takımına sahiptir. Aşağıda listelenenler, buz dağının sadece görünen kısmı.
Çok Çözünürlüklü Mesh Düzenleme
Geleneksel 3D modelleme yöntemlerinin özündeki problem, ağ örgüsünü böldüğünüz an, o zamana kadar oluşturduğunuz tasarımda değişiklik yapılamamasıdır. Daha yüksek çözünürlüklerde yapılan her şeyden ödün vermeksizin geriye dönüp makro düzeyde değişiklikler yapmanın herhangi bir yolu yoktur. ZBrush, Akademi Ödülü kazanmasını sağlayan çok çözünürlüklü alt bölüm düzenleme özelliğiyle bu kısıtlamayı ortadan kaldırıyor. Bu sistem sayesinde istediğiniz zaman alt bölüm seviyeleri arasında geçiş yapmakta ve uygun olan yerlerde değişiklik yapmakta özgürsünüz. Daha sonra bu değişiklikler, modelinizin diğer tüm seviyelerine otomatik olarak yayılır.
Şekillendirme Fırçaları
ZBrush ile sanat yapmanın ana iş akışı, bir grafik tabletten kalem basıncı kullanılarak da ayarlanabilen bir fırça sistemine dayanmaktadır. ZBrush, dijital fırça darbelerinizi farklı şekillere dönüştürmek için kalem ucuna uygulanan basıncı kullanarak, gerçek bir boya fırçasının veya şekillendirme aracının doğal hissini yeniden üretecektir. Sıkıştırmak, hareket ettirmek, yüzeyi yaratmak, içini oymak, modelden bir parça almak ve çok daha fazlasını yapmak için çeşitli fırçalar mevcut. Hatta farklı 3D modelleri, geometrilerini yüzeyinize ekleyerek fırça olarak kullanabilirsiniz.
Surface Noisemaker
Elle ayrıntı ekleyebilmenin yanı sıra ZBrush, gürültü kalıpları aracılığıyla yöntemsel olarak yüzey detayı oluşturmak için bir sistem sunar. Bir detay türü seçin, birkaç basit parametreyi ayarlayın, ardından bu modeli bütünüyle veya belirli bir bölgeyle sınırlamak suretiyle modelinize uygulayın. Son derece karmaşık efektler oluşturmak için farklı gürültü türlerini bile birleştirebilirsiniz. Gürültü sistemi hem sert yüzey çalışmaları hem de organik detaylar için idealdir.
HD Geometri
ZBrush, çoğu bilgisayarda 20 milyon çokgen aralığındaki modelleri işleyebilirken, bu sayı üst düzey makinelerde 100 milyona kadar çıkmaktadır. Bu da, 8K çözünürlüğündeki bir haritanın bulundurabileceğinden daha fazla ayrıntı anlamına gelir. Ancak bazen daha fazlasını isteyebilirsiniz. İşte tam bu anlarda HD Geometri devreye giriyor. ZBrush, bu özelliği sayesinde 1 milyar kadar çokgene sahip modellerle çalışabilir. Hayal gücünüzü serbest bırakın!
3D Boyama & Doku Verme
İster ZBrush’ta oluşturulmuş ister başka bir yerden aktarılmış olsun, temel ağ örgünüzü elde ettikten sonra detaylandırmaya başlama zamanınız gelmiştir. ZBrush, bu amaca ulaşmanız için sağlam bir araç takımına sahiptir. Aşağıda listelenenler, buz dağının sadece görünen kısmı.
PolyPaint
ZBrush gerçek zamanlı olarak on milyonlarca çokgenle çalıştığından, öncesinde bir doku haritası veya UV atamaksızın doğrudan modelin yüzeyini boyayabilirsiniz. Bu durum da, standart iş akışına nazaran önemli avantajlar sunar. Doku haritasının çözünürlüğünün önceden kararlaştırılmasına gerek yoktur. Bu özelliğin en değerli olduğu an ise, düşündüğünüzden daha fazla detaya ihtiyaç duyduğunuzu fark ettiğiniz andır. Yeni ve daha büyük bir doku haritasını tekrar boyamak yerine, herhangi bir çalışma yapmaksızın mevcut yüzey detayını daha büyük haritaya aktarabilirsiniz. Boyamaya başlamadan önce UV paketini açmanıza bile gerek yoktur. Hatta, ZBrush’ın ayrıntıları (hem şekillendirilmiş hem de boyanmış) bir modelden diğerine aktarabilmesi sayesinde, tamamlanmış bir animasyon ağ örgüsüne sahip olmadan önce tamamen boyanmış bir modele sahip olabilirsiniz. Bunun yerine, onayladıktan sonra her şeyi temel ağ örgüsüne kopyalayabilirsiniz.
UV Master
Bir model, doku haritası oluşturmak veya kullanmak için öncelikle UV’lere ihtiyaç duyar. Bunlar, tüm 3D uygulamalara modelinize nasıl doku uygulanacağını söyleyen iki boyutlu koordinatlardır. Çoğu programda bu UV’leri oluşturmak, yüksek düzeyde teknik uzmanlık gerektirmesi ve yaratıcılığa çok az yer bırakmasının yanı sıra oldukça zaman alıcı ve zordur. UV Master sayesinde modeliniz için çok daha verimli UV’leri, çoğu zaman tek bir tıkla oluşturabilirsiniz. Bu otomatik işlem üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmak isterseniz, katmanların nereye yerleştirileceğini hassaslaştıran veya modelinizin belli bölgelerine verilen piksel alanı miktarını artıran özellikler mevcuttur. Hızlı ve sezgisel yapısı sayesinde karmaşayı minimuma indirerek yaratıcılığınızın keyfini çıkarmanızı sağlar.
Render Alma
ZBrush’ı yalnızca bir çizim aracı olarak da kullansanız, bir animasyon için bir üretim hattının parçası olarak da kullansanız, günün sonunda işlerinizi başkalarına göstermek isteyeceksiniz. ZBush, BPR (Best Preview Render) adı verilen güçlü bir render sistemi aracılığıyla bunu mümkün kılar.
Çevre Haritası Desteği
En sevdiğiniz panoramik görüntüleri ZBrush’ta arka plan olarak kullanın ve modelinizi render alma aşamasında ortamın ışığına ve renklendirmesine entegre edin. İster 8 bit ister full HDRI olsun, görselinizi ortam olarak kullanmak bir tık uzağınızda.
BPR Geçişleri
ZBrush, render alındıktan sonra bir sahneye eklenebilecek birçok filtreye sahiptir ve başka bir render alma işlemini beklemeye gerek duymadan görselin görüntüsünü değiştirebilir. Bu filtrelerin tümü, harici bir görsel düzenleyiciye gerek duymaksızın, render alınan görseli anında ayarlayarak karıştırabilir ve eşleştirebilir. Keskinliği, alan derinliğini, gölge renklerini ve daha birçok özelliği ayarlayın.
BPR Filtreleri
ZBrush, render alındıktan sonra bir sahneye eklenebilecek birçok filtreye sahiptir ve başka bir render alma işlemini beklemeye gerek duymadan görselin görüntüsünü değiştirebilir. Bu filtrelerin tümü, harici bir görsel düzenleyiciye gerek duymaksızın, render alınan görseli anında ayarlayarak karıştırabilir ve eşleştirebilir. Keskinliği, alan derinliğini, gölge renklerini ve daha birçok özelliği ayarlayın.
Fotogerçekçi Olmayan Render (NPR)
BPR Filtre sisteminin gelişmiş hali olan NPR, renderinizin bir fotoğraftan çok bir illüstrasyon gibi görünmesini sağlamak amacıyla tasarlanmış özel filtreler paketidir. Bu sistem sayesinde modeliniz, kağıda elle çizilmiş gibi, bir çizgi romanın sayfasından fırlamış gibi ve hatta detaylı bir plan gibi görünebilir.
Fark Haritaları
ZBrush’ı baştan sona kullanmak mümkün olsa da çoğu zaman sürecin bir parçası olarak hizmet eder. Bu durum, tüm proje detaylarınızı ZBrush’tan başka bir programa, tıpkı bir animasyon paketi gibi, aktarabilmeniz gerektiği anlamına gelir. Bunu gerçekleştirebilmek adına ZBrush, temel ağ örgüsüyle birlikte dışa aktarılabilen normal haritalar ve/veya kaydırım haritaları (32-bit haritalar da dahil olmak üzere) oluşturmayı kolaylaştırır. İşte bu sebeple ZBrush, günümüz süreçlerindeki modelleri detaylandırmak için başvurulan bir uygulamadır.
ZBrush Sistem Gereksinimleri
ZBrush, hem Windows işletim sistemi hem de MacOS platformlarında mevcuttur. Lisanslamanın çift platform olması sebebiyle istediğiniz zaman ikisinde de çalışabilir veya aralarında geçiş yapabilirsiniz.
İşlemci tabanlı cihazı sayesinde ZBrush, grafik kartlarından bağımsız olarak çoğu bilgisayarda iyi bir performansla çalışır.
Bir grafik tableti (örneğin Wacom) kesinlikle önerilir. Size daha fazla kontrol ve daha kolay etkileşim sağlayacaktır.
Tüm sistem gereksinimlerine buradan ulaşılabilir. Sayfanın alt kısmında gereksinimlerin nedenlerini daha iyi anlamanıza yardımcı olacak bilgiler bulunduğundan dolayı, tüm sayfayı okuduğunuzdan emin olun.
Windows için Tavsiye Edilen Sistem Gereksinimleri | |
---|---|
İşletim Sistemi | 64-bit editions of Windows Vista or newer. |
İşlemci | Intel i5/Xeon technology and newer or AMD Ryzen/Threadripper and newer. |
RAM | 8 GB required for working with multi-million poly models. (16+ GB preferred.) |
Disk | 100 GB of free hard drive space for ZBrush and its scratch disk. (SSD drive highly recommended.) |
Pen Tablet | Wacom or Wacom compatible. (WinTab API.) |
Monitör | 1920×1080 monitor resolution or higher with 32-bit color |
Ekran Kartı | Must support OpenGL 3.3 or higher and Vulkan 1.1 or higher. |
Windows için Minimum Sistem Gereksinimleri | |
---|---|
İşlemci | Core2duo or AMD equivalent with SSE2 technology or better |
RAM | 4 GB (6+ GB strongly recommended) |
Disk | 8 GB of free hard drive space for ZBrush and its scratch disk. |
Pen Tablet | Mouse or Wacom compatible (WinTab API) pen tablet. |
Monitör | 1280×1024 monitor resolution with 32-bit color |
Ekran Kartı | Must support OpenGL 3.3 or higher and Vulkan 1.1 or higher. |
Mac OS için Tavsiye Edilen Sistem Gereksinimleri | |
---|---|
İşletim Sistemi | Mac OSX: 10.14 or above |
İşlemci | Intel i5/7/Xeon technology |
RAM | 8 GB required for working with multi-million polys. (16+ GB preferred.) |
Disk | 100GB of free hard drive space ZBrush and its scratch disk. (SSD drive highly recommended.) |
Pen Tablet | Wacom or Wacom compatible. (Carbon API.) |
Monitör | 1920×1080 monitor resolution or higher with millions of colors. |
Ekran Kartı | Must support OpenGL 3.3 or higher. |
Mac OS için Minimum Sistem Gereksinimleri | |
---|---|
İşletim Sistemi | Mac OSX: 10.14 or above. |
İşlemci | Core2duo with SSE2 technology or better. |
RAM | 4 GB (6+ GB strongly recommended) |
Disk | 8 GB of free hard drive space for ZBrush and its scratch disk. |
Pen Tablet | Mouse or Wacom compatible (Carbon API) pen tablet. |
Monitör | 1280×1024 monitor resolution with millions of colors. |
Ekran Kartı | Must support OpenGL 3.3 or higher |
Reviews
There are no reviews yet.