Technical Designer & CG Artist Cem Tezcan’ın Creator Day 2023’teki Adobe Substance sunumunu izleyin.
Cem Tezcan, bu videoda Adobe Substance kullanarak 3D modelleme ve teknik sunum yapmaktadır. Tezcan, kariyer yolculuğunu anlatarak başlıyor ve istatistik alanındaki akademik geçmişinden bahsediyor. Hobi olarak başladığı 3 boyutlu tasarım ve görselleştirme alanında elde ettiği deneyimleri paylaşıyor. Video, Tezcan’ın 1990’lar ve retro elektronikler üzerine gerçekleştirdiği çalışmalara odaklanıyor. Bu çalışmaların çoğunda Cat modelleri ve SolidWorks kullanarak oluşturduğu modelleri, Substance Designer ve Substance Painter ile texturleme süreçlerinde gösteriyor. Gerçek zamanlı görselleştirme ve oyun motorlarında çalışan gerçek zamanlı mekan oluşturma üzerine yaptığı çalışmaları aktif olarak sürdürdüğünü belirtiyor.
Tezcan, Substance Designer ile 2 boyutlu bir texture oluşturarak bu texturle 3 boyutlu bir model elde etme sürecini detaylandırıyor. Bir örnek olarak, düz planlara uygulanan detaylı materyaller ile 3 boyutlu bir disket görüntüsü elde ettiğini gösteriyor. Bu yöntemin avantajlarından biri olarak, high maplerle yani siyah beyaz maplerle deforme edilen düz planlar ile model oluşturma sürecinin basitliğini ve esnekliğini vurguluyor. Ayrıca, bu yöntemin kısıtlamalarından ve eğimli yüzeylerdeki piksel kayıplarından da bahsediyor. Video, Tezcan’ın Substance Designer içindeki karmaşık görünen grafiklerle nasıl detaylı ve gerçekçi modeller oluşturduğunu gösteriyor. Sunum, Tezcan’ın bu modelleri nasıl renderladığını ve sonuçların gerçekçiliğini de içeriyor.
Bu video, 3D modelleme ve görselleştirme alanında teknik bilgi ve beceri geliştirmek isteyen herkes için değerli bir kaynak olarak öne çıkıyor. Tezcan’ın Substance Designer ve Substance Painter kullanarak gerçekleştirdiği detaylı çalışmalar, bu alanda yaratıcılığın ve teknik uzmanlığın ne kadar ileri seviyeye ulaşabileceğinin güzel bir örneğini sunuyor.